دسته‌بندی نشده

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

بهترین دمنوش ها کاهش درد قاعدگی ( پریودی)

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی و برخی از گیاهان دارویی از بهترین و طبیعی ترین روش هاست است که مصرف آن باعث کاهش درد های دوران پریودی است. نوسانات سیکل قاعدگی یکی از شایع ترین اتفاقات ممکن برای بانوان است که بروز آن  باعث بروز اختلالات جسمی و نگرانی های برای آن ها شده و  دوران قاعدگی را برای آن ها بسیار دردناک میکند. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی بهترین دمنوش های کاهش درد پریودی بپردازیم. تا انتهای مقاله با هایار طب همراه باشید.

مریم گلی

خونریزی زیاد در ایام پریودی، باعث کاهش میزان آهن در بدن شده و این امر احتمال ابتلا به کم خونی و فقر آهن  را در افراد افزایش میدهد . خونریزی زیاد قاعدگی باعث ایجاد ضعف ، خستگی و رنگ پریدگی شده که مصرف گیاه مریم گلی به عنوان یکی از مهم ترین روش های درمانی برای جلوگیری از اختلالات ایام قاعدگی است. مریم گلی با افزایش میزان ترشح هورمون استروژن باعث تنظیم تغییرات هورمونی در دوران پریودی شده و مصرف آن یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش دردهای دوران قاعدگی است.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

روش تهیه دمنوش مریم گلی :

برای مصرف مریم گلی برای کاهش درد های قاعدگی از روش زیر استفاده کنید:

دو قاشق غذاخوری از مریم گلی را در دو فنجان آب جوشانده و آن را به مدت 10 دقیقه دم‌کنید. پس از 10 دقیقه، دمنوش مریم گلی را از حالت خمیری صاف کنید. می‌توانید از یک چای‌ساز یا سرنگ استفاده کنید تا دمنوش را صاف کنید.حالا دمنوش آماده است و می‌توانید آن را مصرف کنید. بهتر است روزی یک فنجان (حدود 240 میلی‌لیتر) از این دمنوش را مصرف کنید.این روش را روزی یک بار به مدت 3 روز (مجموعاً 3 فنجان) قبل از تاریخ مورد انتظار پریودی خود انجام دهید.

دمنوش گل‌گاوزبان

دمنوش گل‌گاوزبان (Borago officinalis) در طب سنتی یکی از دمنوش های معروف است که مصرف آن به دلیل داشتن خواصی مانند : کاهش التهاب‌ها، ضداضطراب، ضداسترس، و تنظیم هورمون‌ها باعث تسکین درد قاعدگی میشود. مصرف دمنوش گل‌گاوزبان می‌تواند به تحریک انقباضات رحم شده و در نتیجه باعث کاهش دردهای عضلانی دوران پریودی میشود.دمنوش گل گاوزبان یکی از روش های معروف کاهش درد های قاعدگی در طب سنتی است.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

مطالعه بیشتر : خواص گل گاوزبان

آنتی‌الترانس (ماده ای که موجب تقویت رویش پستان است) موجود در گل گاوزبان به تنظیمات هورمونی و تعادل در دوره قاعدگی کرده و خواص ضد التهابی و آرامبخش گل گاوزبان باعث کاهش دردهای قاعدگی و استرس ناشی از تنظیمات هورمونی  میشود.

روش مصرف دمنوش گل گاوزبان :

برای مصرف دمنوش گل گاوزبان در دوران پیش از قاعدگی، می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

  • یک قاشق غذاخوری از گل گاوزبان را در یک فنجان آب جوشانده بگذارید.
  • آن را به مدت 10-15 دقیقه دم کنید.
  • پس از دم‌کردن، دمنوش را از حالت خمیری صاف کنید. برای این کار می‌توانید از یک چای‌ساز یا سرنگ استفاده کنید.
  •  دمنوش گل گاوزبان آماده است و می‌توانید آن را مصرف کنید. بهتر است روزی یک یا دو فنجان (حدود 240-480 میلی‌لیتر) از این دمنوش را در دوره پیش از قاعدگی مصرف کنید.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران یکی از مهم ترین و بهترین دمنوش هایی است که با مکانیزیم آرامش بخشیدن به عضلات صاف (عضلات رحم) می‌تواند از درد پریود جلوگیری کند. زعفران با تقویت جریان اکسیژن به رحم، به رفع گرفتگی‌های قاعدگی کمک می‌کند. استفاده از زعفران در تسکین گرفتگی‌های دوران قاعدگی، به دلیل تاثیر آن بر گرفتگی های عضلانی و خاصیت ضد اسپاسم آن ، موثرتر از مسکن‌های بدون نسخه است.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

مطالعه بیشتر : خواص زعفران

روش تهیه دمنوش زعفران :

برای تهیه دمنوش زعفران از روش زیر استفاده کنید :

مقدار کمی از زعفران آسیاب شده را (به اندازه نوک قاشق چای‌خوری) درون قوری قرار دهید و آب را به جوش آورده و سپس از حرارت بردارید.آب جوشیده را به‌صورت آرام و به‌مرور روی زعفران بریزیدو قوری را با یک قاشق چای‌خوری یا قاشق مخصوص دمنوش مخلوط کنید تا زعفران در آب مخلوط شود. قوری را با درب یا یک قطعه از روی ظرف پوشانده و بگذارید به‌مدت حدود 8 دقیقه دم بکشد.

پس از گذشت زمان مشخص شده، دمنوش را ریخته‌گری کنید. اگر می‌خواهید غلظت دمنوش بیشتر شود، می‌توانید آن را به مدت بیشتری دم کنید.اگر رنگ دمنوش به حدی بود که به نارنجی می‌زد، می‌توانید با افزودن آب سرد آن را رقیق کنید تا رنگش به زرد تغییر کند.دمنوش زعفران را در لیوانی متوسط ریخته و میل کنید. می‌توانید برای شیرین کردن آن، از عسل یا شکر نیز میتوانید استفاده کنید.

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن به دلیل طبع گرم خود ، یکی از داروهای گیاهی معروف برای تنظیم کردن دوران قاعدگی و پریودی است که به عنوان یک دمنوش بی ضرر و مفید برای سریع کردن روند پریود شدن شناخته میشود. گیاه آویشن با مکانیزم افزایش انقاضات رحم و دفع کردن لخته های خونی روند پریود شدن را سریع تر میکند. نکته ی مهم در مصرف دمنوش آویشن این است که در دوران بارداری یا در دوران قاعدگی از این دمنوش استفاده نکنید.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

مطالعه بیشتر : خواص آویشن

برای تهیه دمنوش آویشن، می‌توانید برگ‌های آویشن را با آب سرد بشویید. سپس آنها را در یک لیوان متوسط قرار داده و آب جوشیده روی آنها بریزید. لیوان را پوشش دهید و به مدت 10 دقیقه دم کنید. سپس دمنوش را صاف کرده و میل کنید. مهم است که تنها روزی یک لیوان از این دمنوش را مصرف کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر (Lavandula angustifolia) یک گیاه علفی است که به طور گسترده در کشورهای مختلف برای استفاده در طب سنتی استفاده می‌شود. روغن اسطوخودوس که از گل‌ها و برگ‌های این گیاه استخراج می‌شود، دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، ضداسپاسم، آرامبخش و ضداضطراب است.دمنوش اسطوخودوس با توجه به خواص ضد نفخ، آرامش‌بخش و ضد افسردگی خود، برای کاهش علائم نفخ و استرس در دوران قاعدگی بسیار مفید است.

ماساژ با روغن اسطوخودوس ، یکی ازروش هایی است که انجام آن باعث کاهش دردهای قاعدگی و تسکین اختلالات جسمی در این دوران میشود

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

روش تهیه ی دمنوش اسطوخودوس :

روش تهیه دمنوش اسطوخودوس بسیار ساده است. می‌توانید این روش را دنبال کنید:

قبل از همه، سه تا چهار قاشق غذا‌خوری اسطوخودوس خشک را در دو لیوان آب جوش بریزید.سپس، لیوان‌ها را بپوشانید و به اسطوخودوس فرصت دهید به مدت حدود 10 دقیقه به حال خود بماند. این باعث می‌شود تا مواد مؤثر اسطوخودوس در آب متحلل شوند.پس از گذشت 10 دقیقه، اسطوخودوس را از آب جدا کنید.دمنوش آماده است و می‌توانید یک لیوان از دمنوش اسطوخودوس را قبل از خواب بنوشید.

مطالعه بیشتر : معرفی 3 دمنوش گیاهی معجزه آور

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین به دلیل داشتن طبع گرم یکی از دمنوش هایی است که مصرف آن برای سریع تر شدن پریودی بسیار مفید است. مصرف دمنوش زعفران با مکانیزم مقابله با فیبرهای رحمی باعث کاهشش تنظیم قاعدگی شده و مصرف آن در زنان احتمال باروری را افزایش میدهد.استفاده از دارچین به عنوان روش سنتی برای تنظیم دوره قاعدگی یکی از کارآمد است.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

روش تهیه دمنوش دارچین :

جهت استفاده از دارچین برای تنظیم دوره قاعدگی استفاده کنید، روش زیر را می‌توانید امتحان کنید:

سه تا چوب دارچین متوسط را در 2 فنجان آب جوشانده و آنها را به مدت 10 دقیقه در حال جوش نگه دارید. می‌توانید به جای چوب دارچین، دو قاشق غذاخوری پودر دارچین را در آب جوشانده استفاده کنید.پس از 10 دقیقه، دمنوش دارچین را از حالت خمیری صاف کنید. می‌توانید از یک چای‌ساز یا سرنگ استفاده کنید تا دمنوش را صاف کنید. دمنوش آماده است و می‌توانید آن را مصرف کنید.

بهتر است صبح زود با معده خالی، یک فنجان (حدود 240 میلی‌لیتر) از این دمنوش را بنوشید.این روش را به مدت یک ماه (30 روز) هر روز صبح زود انجام دهید.

مطالعه بیشتر : معرفی 8 داروی گیاهی معجزه گر

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه (Fennel) می‌تواند به عنوان یک گیاه دارویی مفید در مواردی مانند کاهش درد رحم و کمر در دوران پریود استفاده شود. همچنین، برخی افراد ممکن است تجربه کاهش خونریزی رحم با مصرف رازیانه را داشته باشند.در حالت کلی، مصرف دمنوش رازیانه برای تسکین درد و کاهش خونریزی مفید است. دو فنجان در روز از دمنوش رازیانه برای مصرف در طول روزهای پریود توصیه می‌شود.

بهترین دمنوش های کاهش درد قاعدگی

روش تهیه دمنوش رازیانه

روش تهیه دمنوش رازیانه به شکل زیر است:

دانه‌های رازیانه را با آب شسته و پاک کنید و یک فنجان آب را در نزدیکی نقطه جوش قرار دهید. دانه‌های رازیانه را به فنجان آب اضافه کرده و به دمنوش فرصت دهید تا به مدت حدود 10 دقیقه بماند تا به خوبی دم بکشد و مواد مؤثر خود را آزاد کند.پس از گذشت 10 دقیقه، دمنوش را از صافی رد کنید تا دانه‌های رازیانه جدا شده و صاف شود.دمنوش را در یک ظرف دیگر بریزید و مصرف کنید.

سخن آخر
در این مقاله به معرفی بهترین دمنوش های کاهش دردهای قاعدگی پرداختیم . مجموعه ی هایار طب به عنوان یکی از تولید کننده ی انواع داروهای گیاهی ، امکان خرید انواع محصولات گیاهی را برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت ثبت سفارش خرید داروهای گیاهی وارد بخش فروشگاه هایار طب شده و یا از طریق تماس با شماره پشتیبانی انواع داروهای گیاهی را از سراسر ایران سفارش دهید.

2.9/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *