دسته‌بندی نشده

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی | هایار طب

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی یکی از بهترین روش های جایگزین برای آن دسته از افرادی است که تمایل ندارند از روش های شیمیایی برای رفع عارضه های پوستی خود کمک بگیرند. مواد موجود و ترکیبات شیمیایی  در داروهای گیاهی، به برطرف کردن جوش و آکنه پوستی کمک فراوانی میکند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی داروهای گیاهی کمک کننده به جوش و آکنه بپردازیم. با هایار طب همراه باشید.

بابونه

بابونه (با نام علمی Matricaria chamomilla) یکی از گیاهان دارویی است که خواص ضد التهابی و آرامش‌بخش دارد. استفاده از چای بابونه می‌تواند در کاهش سوزش، قرمزی و خارش پوست موثر باشند. بابونه دارای ترکیبات فعالی است که شامل آلفا-بیسابولول و آزولن‌ها هستند و این ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی، در تسکین التهاب‌های پوستی و کاهش سوزش و قرمزی پوست مؤثرند.

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی بابونه

برای تهیه چای بابونه، می‌توانید 1 تا 2 قاشق چایخوری از گل‌های خشک بابونه را در یک فنجان آب جوشانده قرار داده و آن را برای 5 تا 10 دقیقه خیس کنید. سپس می‌توانید این چای را صاف کرده و به آرامی روی پوست خود بمالید یا آن را به صورت گرگیری استفاده کنید.همچنین می‌توان از محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره یا روغن بابونه استفاده کرد. این محصولات شامل کرم‌ها، لوسیون‌ها، صابون‌ها و ماسک‌های پوستی می‌شوند.

چای سبز

چای سبز در واقع یک ماده طبیعی با خواص ضدالتهابی و ضد پیری است و می‌تواند به حفظ و محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک کند. این خواص به وجود کاتچین در چای سبز، که یک آنتی اکسیدان قوی است مربوط است. استفاده از چای سبز به صورت موضعی می‌تواند به ضخیم کردن لایه بیرونی پوست (اپیدرم) کمک کند، رشد زخم را تسریع کند و از فعالیت آنزیم‌هایی که ممکن است منجر به تولید رنگدانه‌های ناخواسته در پوست شوند، جلوگیری کند.

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی چای سبز

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از محصولات پوستی مانند لوسیون یا سرم حاوی چای سبز، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن به آفتاب، می‌تواند خطر آسیب به DNA و سوختگی ناشی از آفتاب را کاهش دهد. اگر شما قصد دارید برای مدت طولانی در آفتاب بمانید و کرم ضدآفتاب در دسترس ندارید، استفاده از چای سبز می‌تواند یک راهکار مناسب باشد

مطالعه بیشتر:  معرفی 8 گیاه دارویی معجزه گر

زردچوبه

زردچوبه (با نام علمی Curcuma longa) در هند و سایر مناطق آسیایی به عنوان یک گیاه دارویی و به‌عنوان یک گزینه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کورکومین، که یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی در زردچوبه وجود دارد، می‌تواند خاصیت ضد التهابی قوی را به آن بخشیده و به مبارزه با برخی بیماری‌ها و تومورها کمک کند.مطالعات نشان داده‌اند که کورکومین باعث جلوگیری از ملانوم و رگ زایی یا رشد بی رویه ی رگ های خونی میشود.

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی زرد چوبه

همچنین، تحقیقات سرطانی نیز تمرکز زیادی بر روی توانایی کورکومین در نابودی سلول‌های سرطانی داشته‌اند و این ترکیب می‌تواند به‌عنوان مانع قوی علیه فعالیت تومورها عمل کند.برای بهره گیری از خواص زردچوبه میتوانید این ادویه را به تخم مرغ، پاستا، سالاد سیب‌زمینی و همچنین سوپ و برنج قهوه‌ای خود اضافه کنید یا آن را با زنجبیل ترکیب کرده و چای بسیار خوش‌طعمی تهیه کنید.

مطالعه بیشتر: معرفی 3 دمنوش گیاهی معجزه آور 

پونه کوهی

پونه کوهی (با نام علمی Achillea millefolium) به عنوان یک گیاه دارویی مفید و پرمزیت شناخته می‌شود و در بسیاری از زمینه‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای آن، درمان و پیشگیری از علائم پیری پوست است.برای استفاده از پونه کوهی به عنوان یک درمان گیاهی ضد پیری پوست، می‌توانید روغن پونه کوهی را به مقداری پاک‌کننده اضافه کنید تا یک محلول ضد پیری پوست بدست بیاید.

درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی پونه

با استفاده از این محلول، علاوه بر از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌ها، می‌توان پوست را تقویت کرده و میزان درخشندگی و شادابی پوست نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.یکی از نکات مهم در استفاده از این محلول،  تأثیرات مثبت آن در پیشگیری و درمان جوش‌های پوستی است.

مطالعه بیشتر:  خواص انواع عرقیات گیاهی

سخن آخر
در این مقاله به معرفی روش های خانگی درمان کننده ی جوش و آکنه صورت با استفاده از داروهای گیاهی پرداختیم. مجموعه ی هایار طب به عنوان یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده انواع محصولات گیاهی، امکان خرید انواع گیاهان دارویی، دمنوش و عرقیات را برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت خرید محصولات گیاهی وارد فروشگاه هایار شوید و با ثبت سفارش خود از طریق تماس با شماره پشتیبانی هایار انواع محصولات گیاهی را از سراسر ایران سفارش دهید.

شماره تماس :۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “درمان خانگی جوش صورت با داروهای گیاهی | هایار طب

  1. Temp HotMail گفت:

    Pretty! This has been a really wonderful post. Many thanks for providing these details.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *