دسته‌بندی نشده

خواص گل محمدی برای پوست و مو | 10 خواص فوق العاده گل محمدی

خواص گل محمدی برای پوست و مو

خواص گل محمدی برای پوست و مو

گل محمدی یا گل سرخ یک نوع گل رز با رنگبندی مختلف و عطر مطبوع است که در باغ‌ها و پارک‌ها بسیار پرورش داده می‌شود. این گیاه در برخی کشورها به عنوان نمادی از عشق و عاشقی شناخته می‌شود.گلاب، عصاره‌ای است که از گل محمدی با استفاده از روش‌های گوناگونی چون آب‌گیری و بخارکردن به دست می‌آید. این مایع عطری دارای خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده، ضدسرفه و آرامبخشی است و در صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی به کار می‌رود. برای اطلاع از خواص گل محمدی برای پوست و مو ، با هایار همراه باشید.

خواص گل محمدی برای درمان آکنه

خواص گل محمدی برای پوست و مو | هایار طب

خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده گل محمدی، می‌تواند به بهبود و درمان التهابات پوستی و آکنه‌ها کمک کند. مصرف محصولات پوستی حاوی گل محمدی، مانند صابون، لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده، می‌تواند باعث تسکین التهاب‌های پوستی شود و پوست را آرام کند. همچنین، استفاده از پودر گل محمدی به عنوان لایه بردار پوست می‌تواند سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را از روی پوست پاک کند و بهبود آن را تسریع کند.

جهت خرید گل محمدی ، وارد صفحه قیمت و خرید عمده غنچه گل محمدی شوید

تاثیر گل محمدی برای درخشندگی پوست

خواص گل محمذی در افزایش روشنایی و درخشندگی پوست باعث افزایش میزان تقاضای مصرف این داروی گیاهی شده است. مصرف چای گل محمدی باعث ترمیم سلول‌های پوست و بهبود بافت پوست می‌شود که در نتیجه پوست شما روشن‌تر و درخشان‌تر خواهد شد. همچنین، گل محمدی می‌تواند در درمان لکه‌های پوستی که ناشی از آفتاب سوختگی، پیری پوست و حساسیت هستند، موثر باشد.

برای استفاده از خواص گل محمدی برای پوست، می‌توانید چای گل محمدی را با همان روش تهیه کنید که در بالا ذکر شد و سپس با یک پنبه تمیز روی پوست خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از عرق گلاب حاوی گل محمدی برای پاک کردن پوست استفاده کنید. عرق گلاب می‌تواند به عنوان یک تونر طبیعی برای پوست شما باشد. با استفاده از یک پنبه، کمی عرق گلاب را روی پوست صورت خود بمالید و باعث تمیزی و ترمیم پوست شوید.

جهت خرید گلاب اصل ، وارد صفحه قیمت و خرید عمده گلاب شوید

خواص گل محمدی برای مو

گل محمدی دارای خواص زیادی برای موها است. این گیاه، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی مانند فلاونوئیدها، تانین‌ها، و اسانس‌ها است برای استفاده از خواص گل محمدی برای موها، می‌توانید آن را به صورت عصاره به موهایتان اضافه کنید تا به عنوان یک نرم کننده و عطر دهنده برای موها عمل کند.

خواص گل محمدی برای پوست و مو

کاهش چربی مو با مصرف گل محمدی

استفاده از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل برای افزایش رشد مو و کنترل چربی سر بسیار موثر است. گل محمدی باعث افزایش تدریجی رطوبت موها می‌شود و به نرم و ابریشمی شدن آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، این گیاه می‌تواند به تقویت موها و افزایش قطر و قوام آن‌ها کمک کند. با استفاده از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل، می‌توانید به رشد سریع‌تر موها و کاهش تولید چربی موی سر خود کمک کنید.

تهیه ماسک پوست گل محمدی

برای تهیه ماسک گل محمدی و روغن نارگیل، می‌توانید نصف فنجان روغن نارگیل را برای مدت دو دقیقه روی حرارت کم گرم کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس ۵ قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد یک قاشق غذاخوری از پودر گلبرگ‌های خشک شده گل‌های محمدی را به آن اضافه کنید و در نهایت به این ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید. این ماسک مو را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ریشه مو و پوست سر ماساژ دهید و بعد از

درمان درد قاعدگی با گل محمدی

گل محمدی دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش است که می‌تواند در کاهش درد و سایر علائم قاعدگی کمک کند. همچنین، چای گل محمدی می‌تواند موجب تنظیم هورمون‌های زنانه شده و بهبود خلق و خو شود. با این حال، قبل از استفاده از هر گونه محصول گیاهی برای درمان مشکلات بهداشتی خود، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

خواص گل محمدی برای درمان علایم قاعدگی

گل محمدی به عنوان یک گیاه دارویی با خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب شناخته شده است که  مصرف آن،علائم یائسگی را کاهش میدهد. برای استفاده از خواص دمنوش گل محمدی در کاهش علائم یائسگی، می‌توانید هر روز یک یا دو فنجان دمنوش گل محمدی را نوشید. همچنین، می‌توانید از عصاره گل محمدی در قالب کپسول یا عصاره مایع استفاده کنید.

خواص گل محمدی برای پوست و مو

طرز تهیه ی دمنوش گل محمدی

مواد لازم برای تهیه این چای عبارتند از: دو فنجان گلبرگ گل محمدی تازه، سه فنجان آب، عسل( اختیاری )

تذکر: قبل از شروع به مصرف هرگونه دمنوش و یا محصولات گیاهی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مواد لازم:

یک لیوان گل محمدی (گل رز)
چهار لیوان آب گرم
عسل و دارچین و هل به میزان دلخواه

روش تهیه:

گل‌های محمدی را داخل یک قوری بریزید و روی آن‌ها آب گرم بریزید. توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده شود و از آب جوش استفاده نکنید.
بعد از اینکه آب را در قوری ریختید، برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در این مرحله می‌توانید هنگام ریختن آب، خل و دارچین و هل را نیز اضافه کنید.
پس از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه دمنوش گل محمدی شما آماده است. می‌توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.
دمنوش گل محمدی می‌تواند به عنوان یک آرام‌بخش و ضد اضطراب کاربرد داشته باشد. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی، می‌تواند در درمان التهابات پوستی مانند جوش و آکنه نیز موثر باشد.

قسمت سفید رنگ انتهای گلبرگ‌های گل‌‌ها را که مزه تلخی دارند را در مرحله اول جدا کنید و گلبرگ‌ها را بشویید. بعد از این‌که گلبرگ‌ها خشک شدند گلبرگ‌های تازه را به سه فنجان آب اضافه کرده و روی حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید تا جوش بیاید. بعد از اینکه مخلوط آب و گلبرگ‌ها جوش آمدند اجازه دهید ۵ دقیقه بجوشد تا جایی که گلبرگ‌ها بی‌رنگ شوند. سپس آن را از صافی عبور دهید. چای گل محمدی شما آماده است، در صورت تمایل می‌توانید با افزودن شکر به آن کمی چای خود را شیرین کنید.

خواص گل محمدی برای پوست و مو

موارد منع مصرف گل محمدی

همچنین بالا بودن سطح ویتامین C در گل محمدی می‌تواند موجب افزایش جذب آهن شده که این موضوع برای بیماران مبتلا به تالاسمی مضر است. زنان باردار و مادران شیرده بهتر است که از مصرف گل محمدی پرهیز کنند. بودن سطح ویتامین C و مواد مغذی دیگر در آن ممکن است منجر به مشکلاتی برای جنین یا نوزاد شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بیش از حد گل محمدی در مردان می‌تواند باعث ناتوانی جنسی شود.

سخن آخر
در این مقاله به بررسی خواص گل محمدی برای پوست و مو پرداختیم. جهت خرید عمده غنچه گل محمدی  و استعلام قیمت آن ، با ثبت سفارش خود از طریق تماس با شماره پشتیبانی انواع محصولات گیاهی را به همراه ارسال به سراسر ایران دریافت کنید:

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *