آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

بهترین روغن های ضد چروک پوست و برطرف کننده چین و چروک صورت

بهترین روغن های ضد چروک پوست

بهترین روغن های ضد چروک پوست و معرفی آن

داشتن پوستی بدون چین و چرک از مهم ترین مواردی زیبایی است که داشتن آن آرزوی تمام افراد به خصوص بانوان است. بسیاری از افراد با دیدن چین و چروک های صورت خود به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. استفاده از روغن های گیاهی به دلیل خواص ویژه ی آن و وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی فراوان ، در کاهش علائم پیری پوست و رفع چین و چروک صورت بسیار موثر هستند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین روغن های گیاهی برطرف کننده چروک پوست بپردازیم با هایار طب همراه باشید.

تاثیر روغن های طبیعی در کاهش چروک پوست

روغن های گیاهی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان دارای خواص چشمگیری مانند برطرف کننده چین و چروک صورت و جوان کننده ی پوست هستند.آنتی اکسیدان‌ها با کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن، فرایند اکسیداسیون (اکسایش) را کنترل می‌کنند. رادیکال‌های آزاد نیروهای شیمیایی ناپایدار هستند که می‌توانند در بدن آسیب برسانند و فرآیندهای پیری و بیماری‌زا را تسریع کنند. روغن های گیاهی با داشتن خواصی مانند افزایش کلاژن، بهبود التهابات پوستی، برطرف کننده ضایعات پوست، روشن کننده پوست، محافظت زیست محیطی باعث جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت میشود. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین روغن های طبیعی برطرف کننده چین و چروک صورت بپردازیم:

رزماری

رزماری یک گیاه علفی است که در برخی مناطق جهان رشد می‌کند و در طب سنتی از خواص دارویی و آرایشی آن استفاده می‌شود. این گیاه دارای ترکیباتی همچون اسانس‌ها، فنول‌ها، تانن‌ها و اسیدهای آلی است که می‌توانند خواص ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی را به آن نسبت دهند.

بهترین روغن های ضد چروک پوست

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود و در متن اشاره شده است، نشان داد که استفاده از اسانس رزماری با دوز ۱۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم وزن بدن در هفته، نتایج قابل توجهی در بهبود وضعیت پوست ایجاد کرده است. این اسانس می‌تواند به دفاع اکسیداتیو پوست کمک کند و از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری نماید. رزماری با افزایش گردش خون و کاهش التهاب می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

مطالعه بیشتر : معرفی 8 داروی گیاهی معجزه آور

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای درمان برخی از بیماری‌های پوستی و مشکلات مرتبط با پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا به دست می‌آید و حاوی رطوبت زیادی است که می‌تواند به پوست انتقال یابد و به پوست کمک کند تا به خوبی مرطوب شود.

بهترین روغن های ضد چروک پوست | هایارطب

روغن جوجوبا برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • آکنه: روغن جوجوبا می‌تواند در درمان آکنه کمک کند، زیرا خواص آنتی‌باکتریال و ضد التهابی دارد. این روغن می‌تواند با کنترل تولید چربی پوست و کاهش التهاب پوست، ظاهر و شدت آکنه را کاهش دهد.
  • التهاب: روغن جوجوبا به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کرده و در کاهش التهاب‌های پوستی مانند التهاب‌های جلدی، درماتیت و پسوریازیس موثر است.
  • ضایعات پوستی: استفاده از روغن جوجوبا می‌تواند به بهبود ضایعات پوستی مانند خراش‌ها، سوختگی‌ها، زخم‌ها و التهابات پوستی کمک کند. این روغن محافظت کننده، مرطوب کننده و تسکین‌دهنده است.
  • تحریک کلاژن: روغن جوجوبا باعث تحریک تولید کلاژن در پوست میشود. کلاژن یک پروتئین حیاتی است که به استحکام و انعطاف پوست کمک کرده و باعث بهبود ظاهر چین و چروک‌های صورت میشود

روغن هسته انار

انار به عنوان یک میوه محبوب و افزودنی مورد توجه در صنایع غذایی شناخته شده است.مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که روغن انار دارای خاصیت کاهش استرس اکسیداتیو است. استرس اکسیداتیو باعث تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود که می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌های پوست آسیب برسانند. با مصرف روغن انار، می‌توان این استرس را کاهش داد و پوست را محافظت کرد.

بهترین روغن های ضد چروک پوست | هایارطب

علاوه بر این، انار به کاهش التهابات پوستی نیز کمک میکند. التهابات پوستی ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند آفتاب سوختگی، عفونت‌ها یا بیماری‌های پوستی باشد. روغن انار می‌تواند خواص ضد التهابی داشته باشد و به کاهش التهابات پوست کمک کند.

روغن زردآلو

روغن زردآلو به دلیل داشت ویتامین E و عناصر غذایی مفید دیگر، باعث جوان‌سازی پوست میشود. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و پوست را محافظت کند. روغن زردآلو به دست آمده از دانه‌های زردآلو حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک است که به عنوان اسیدهای چرب ضروری برای پوست مفید هستند. این اسیدهای چرب می‌توانند به روشن‌کنندگی پوست کمک کرده و برای حفظ رطوبت و ارتجاع پوست مفید باشند.

بهترین روغن های ضد چروک پوست

یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که لوازم آرایشی حاوی روغن زردآلو و اسیدهای چرب آن می‌تواند برای پوست خشک مفید باشد. این روغن حامل می‌تواند به پوست پر چروک و خشکی اضافی تغذیه و ترطیب بیشتری ارائه دهد.اگر پوست شما خشک و نیازمند تغذیه و ترطیب بیشتر است، استفاده از روغن زردآلو به شما در رفع چین و چروک صورت و برطرف کردن التهابات پوستی کمک میکند.

مطالعه بیشتر: معرفی 3 دمنوش گیاهی معجزه آور

روغن آرگان

روغن آرگان، که از درخت آرگان استخراج می‌شود، یک ماده غنی است که به طور گسترده در تغذیه، مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده می‌شود.روغن آرگان می‌تواند به عنوان یک روغن حامل در رژیم مراقبت از چین و چروک پوست استفاده شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان می‌دهد که روغن آرگان توانایی افزایش الاستیسیته پوست را در زنان دارد.

بهترین روغن های ضد چروک پوست | هایارطب

در این مطالعه، شرکت‌کنندگان روغن آرگان را به مدت دو ماه روزانه استفاده کردند. نتایج حاصله نشان داد که روغن آرگان نسبت به گروه شاهدی که از روغن زیتون استفاده کردند، تأثیر مشخص‌تری در افزایش الاستیسیته پوست داشت.روغن آرگان خواص تغذیه‌ای و مرطوب‌کنندگی به پوست بخشیده و در کاهش التهاباتی پوستی بسیار مفید است این روغن می‌تواند باعث حفاظت پوست در مقابله با آسیب‌های محیطی مانند آفتاب و آلودگی شود

نحوه مصرف روغن های گیاهی

روغن ضروری را با روغن حامل رقیق کنید: برای استفاده از روغن ضروری، معمولاً نیاز است آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و غیره رقیق کنید. این کار باعث کاهش غلظت روغن ضروری می شود و احتمال حساسیت پوست را کاهش می دهد.

معمولاً نسبت استفاده 10 قطره روغن ضروری به هر 5 میلی لیتر روغن حامل مورد استفاده قرار می گیرد. اما نسبت دقیق می تواند بسته به نوع روغن ضروری و مقدار مورد نیاز تغییر کند.

تست حساسیت پوست: پیش از استفاده از محصول جدیدی که حاوی روغن ضروری است، باید نمونه ای کوچک از آن را بر روی پوستتان تست کنید تا مطمئن شوید که هیچ واکنش حساسیتی ایجاد نمی شود. برای این کار، یک قطره از مخلوط روغن را در ناحیه کوچکی از پوست که دور از صورتتان است، اعمال کنید. اگر پس از 24 ساعت هیچ واکنش آدمیتوژنیک (واکنش پوستی) را مشاهده نکردید، می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

استفاده موضعی: پس از رقیق کردن روغن ضروری با روغن حامل، می توانید مقدار کمی از مخلوط را روی پوست مورد نظرتان استفاده کنید. می توانید این روغن را با استفاده از انگشتان خود یا با استفاده از قطن تمیز به پوست مالیده و ماساژ دهید. برای بهره بردن از خواص آن، می توانید آن را به طور مرتب استفاده کنید، اما بهتر است در هنگام استفاده از محصولات جدید، مقدار کمی از روغن را استفاده کنید و سپس در صورت عدم بروز هیچگونه واکنش منفی، مقدار استفاده را افزایش دهید.

حساسیت های احتمالی مصرف روغن های گیاهی

  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • خارش
  • قرمزی و التهابات پوستی
  • برآمدگی در پوست
  • کهیر

مهم است که همواره دستورات تولید کننده روغن های گیاهی را مطالعه کنید و نکاتی که برای هر نوع روغن ضروری مشخص شده است را رعایت کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه واکنش یا سوال، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

سخن آخر
در این مقاله به معرفی روغن های ضد چروک پوست و خواص بی نظی آن برای زیباسازی و جوان سازی پوست پرداختیم. مجموعه هایار طب به عنوان مجموعه ی تولید کننده انواع گیاهان دارویی، امکان خرید محصولات گیاهی را با ارسال فوری برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت خرید محصولات گیاهی از فروشگاه هایار طب، با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *